Dakriocistorinostomija

Šta je dakriocistorinostomija?

Zapaljenje suzne kesice je bakterijska infekcija koja može biti akutna ili hronična. Praćeno je jednostranim hroničnim suzenjem oka, a često i hroničnim konjunktivitisom. Inflamacija se mnogo češće prenosi iz nosa nego iz oka.

Pripremni pregled

Lekar će na pregledu utvrditi da li postoje indikacije za operaciju suzne kese. Možda će biti potrebno da se uradi ispiranje ili sondiranje suznih kanala. Pregled se radi ambulantno osim u slučaju beba kada se mora uraditi u kratkotrajnoj opštoja anesteziji. Ovim pregledom lekar će utvrditi kakva je prohodnost suznog sistema oka. Po potrebi lekar će zatražiti dodatna dijagnostička ispitivanja.

Pripreme pred operaciju

Operacija se može uraditi u opštoj ili lokalnoj anesteziji. Preoperativno se moraju uraditi potrebne laboratorijske analize i pregled interniste. Ukoliko je bolest obostrana prvo se radi oko na kome su simptomi više izraženi. Tek nakon oporavka prvog oka operiše se i drugo oko.

Tok operacije

Svrha operacije je da se stvori komunikacija izmedju suzne kesice i nosa, tako da suze mogu nesmetano da otiču u nos. Na taj način se uklanja obstrukcija nastala u suznom sistemu i smanjuje se mogućnost akumulacije sadržaja suzne kesice i bakterijske infekcije. Operacija se može izvesti kroz kožu unutrašnjeg ugla oka ili kroz nosnu sluzokožu. Kada se radi operacija kroz kožu napravi se mali rez (do 1 cm) na unutrašnjoj strani nosa. Na kraju intervencije se kroz novostvoreni suzno – nosni kanal postavlja silikonska cevčica koja održava prohodnost kanala. Cevčica može ostati od 1 – 6 meseci posle operacije, što procenjuje hirurg.

Oporavak

Oporavak posle operacije suzne kesice je brz. Pacijent najčešće prvu noć nakon operacije ostaje u bolnici bez obzira na vrstu anestezije. Prva kontrola radi se sutradan posle operacije. Na kontroli pacijent dobija odgovarajuću terapiju i uputstva vezana za ponašanje tokom oporavka. Ograničenja nisu velika i svode se na to da operisano oko treba zaštititi od pritiska (ne pljuskati vodom, ne brisati peškirom, spavati na suprotnoj strani) i ne raditi teške fizičke poslove i vežbe. Nekada se tokom prvih nedelju dana može javiti krvarenje iz nosa.