Aktuelnosti

NIŠ IMA LEKARA KOJI REŠAVA NAJZAHTEVNIJE KOMPLIKACIJE NA OKU

Dr Marko Zlatanović, od nedavno doktor medicinskih nauka, trenutno asistent Medicinskog fakulteta Univerziteta u Nišu na Klinici za očne bolesti, sigurno postaje nezaobilazna karika oftalmološke struke južno od Beograda u oblasti vitreoretinalne hirurgije.

Doktor Marko je redak primer srpskog lekara koji je nekako zadužen za rešavanje mogućeg, često i nemogućeg kada je u pitanju vitrektomija oka, hirurgija koja rešava očne komplikacije. Zato njegove niške kolege ne brinu kada je on u blizini. Takozvana vitreoretinalna hirurgija kojom se on bavi nekoliko godina se primenjuje u cilju lečenja komplikacija oka kao što su dijabetesne retinopatije, kada postoji krvarenje, otok, infekcija unutar oka, teška povreda oka, određene komplikacije nakon operacije katarakte, kod zapaljenja unutar oka itd. Radi se o hirurgiji oka koja popravlja ili stabilizuje vid. Ovom operacijom uklanja se staklasto telo i uklanjuju se sve materije (krvarenja, infekcije, zapaljenja) koje mogu da blokiraju ili zamagle svetlost koja se fokusira na mrežnjači. Suština je da se kroz mali rez na belom delu oka rešavaju sve promene i tako stvaraju uslovi za najbolji mogući vid.

Poseban fokus njegovog rada je u poslednjih nekoliko godina bio na istraživanju u okviru stanja kapilarne mreže u makuli kod pacijenata sa dijabetesom bez klinički vidljive dijabetičke retinopatije u odnosu na zdravu populaciju. Rezultati tog rada očnu hirurgiju Niša postavljaju na listu svetske oftalmologije, a njegov rad postaje prvi naučni rad iz ove oblasti i tako predstavlja značajan doprinos razvoju niške i srpske očne struke.